reklama

Stačí šťastná myšlienka

Je pondelok a napriek tomu, že som obhádzaná miliónom papierov z práce, chcem 30 minút svojho času venovať tomu, čo mi v práci robí náladu a chuť prejsť do ďaľšieho dňa. Nechcem dnes hlboké úvahy ani filozofické ,,žvásty, keci, háky -báky :)" - ako to mnohí nazývajú . Chcem odľahčiť tento týždeň tak, ako to robí letné slnko skoro z rána. A ako sa to robí? No predsa myšlienka na deti a byť stále jedným z nich celkom stačí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Odkedy sa moje dve dcéry narodili bolo nespočetné množstvo chvíľ, keď som od smiechu plakala a takmer si cvrkla. Samozrejme, nebudem hrať machra, že je to všetko najmä o radosti. Vychovávať - či ako matka, či ako otec - je to proste často strašná drina. No každý kto svoje deti chce a miluje vie, že to za to stojí. V poslednom čase som hľadala perly Hanky a Terezky na facebooku - pekelné to médium- neviem v ňom hľadať:) - no ale detské bezkonkurečne naj perly sú za posledné dva roky na dennom poriadku. Chcem sa s vami touto cestou podeliť o niektoré z nich a viem, že najmä rodičia pochopia,aké je v detskom prevedení počuť dospelácke rozhovory. Predstavte si ten trochu šušľavý, trochu bez ,,r" a trochu nežne detský žargón a majú to vaše gaťky pre dnes zrátané. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poslednou z perál bol výrok pri hre. Umývala som v kuchyni riad, baby majú 4,5 roka a momentálne i keď sme častejšie vonku ako vnútri, sa radi hrajú s malými figúrkami princezien. Bývajú v zámku alebo dome. Samozrejme majú svoje zvieratká. A tak sa stalo, že im do zámku vliezol veľký tučný potkan a Snehulienka kričí: ,, Popoluškááááá, vyhoň toho potkanaaaaaa." a Popoluška v podaní Hanky kričí: ,, Nemóóóžem Snehulienka, ja sa ho bojím, vyhoň ho Tyyyy!!!!" A tak, keď som sa polocvknutá vyhrabala z kuchyne, vysvetlila som im, že rozkazovací spôsob od slova vyhnať je vyžeň. /mala som sprvu chuť spýtať sa, či nie je potkan princov pseudonym:)/

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi pred pol rokom sa dievčatá aj s mojim priateľom hrali na drakov, ježibaby a princezné. Hanka kládla zábrany do dverí a ja som po tom, ako som vyšla z kúpeľne nepochopila, že čo sa to deje, prečo sú vo dverách krabice, stoličky a vankúše. S krikom sa pýtam: ,, Čo to prosím ťa robíš???" a ona mi pokojne odpovedá ,, B/r/ánim zámok pred d/r/akom - pochpiteu/ľ/ne, chápeš - vysvetlím ešte /r/uaz, či???" výraz vážnejší ako najvyšší sudca. 

Ďalšia moja obľúbená perla - je spôsobená rečovou vadou - dočasnou samozrejme. A to, že L bolo dlho J a tak keď sme dolízali lízatko, boli sme ,, jebkaví" a nie ,,lepkaví" alebo keď sa Terezka náhodou zamyslela a kráčala pri tom, odznelo asi 12x za sebou ,,jebo" - ,,lebooo,lebooo,leboo" potom to znelo, akoby som mala úplne v paži či moje dieťa nadáva ako pohan aj keď má blonďavú hrivu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom jedna z vecí, ktoré úplne zbožňujem sú ich školenia, ako byť taktný. Prechádzali sme sa pri Dunaji a Terez zastala pri veľmi chlpatom pánovi cyklistovi. Mal chlpatú hruď, bradu a naaajviac chrbát. Terez podišla k nemu, tak aby ju bolo samozrejme počuť a vraví, ,, Mamíííí, poz/r/iiii, strašné to má, že?" a okomentovala to tým, že to bude asi preto, ako som jej vravela, že sme z opičky, tak že on bude jedným z tých, ktorí sú z tej opičky. To už pán nasadol na bicykel, lebo Terezka motivovala aj ostatné deti naokolo, aby boli chlpami rovnako fascinované. Vtedy mala 3,5 roka.

Ale tým že sú odlišné, našťastie ju jedna vždy okríkne - Hanka Terezku - že sa to nepatrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Terezkino školenie taktu pokračuje. Vie, že keď si pukne alebo grgne musí povedať pardón. Išli sme teda autobusom a šuchla sa o mňa pani s kabelkou. Samozrejme použila ono kúzelné slovko - ,,pardón". Terez sa pýta ,, Si pukla tá teta, keď po/v/jedala pa/r/dón???"

Rozdiel v ich perlách je, že Terezka je praktická, urážlivá, trochu panovačná, ale veľmi technicky zdatná. Rovnako má rada vo veciach poriadok a nerozumie metaforám a inotajom. Naopak Hanka rada pozerá knihy - menej telku, počítač buď resetne, zmaže alebo sa o neho potkne, bežne hľadá niečo čo má už na hlave a veľa dumá. Používa spojenia ako: ,, Tá rozprávka nebola až tak dlhá ako táto zima" alebo ,, Ak to dobre chápem, myslela si tým, že som dnes nebola veľmi poslušná". Čiže malý filozof. Samo nepraktický, aale inteligentný. To sú obe, len každá iným spôsobom. O to smiešnejšie znie ak Hanka použije správne slovo ,,infantilná" a Terezka na ňu kričí: ,,Uozp/r/ávaj sa láskavo so mnou, no/r/málne, ja ti ne/r/ozumiem!!!" Viem, že veľa vecí znie neuveriteľne - ale mám na to svedkov :). A dnes sú deti jednoducho také - posunuté vpred.

Potom je tu kopa drobností, z ktorých sa často neviem dolapať dychu, keď mi vysvetľujú ako správne hasiť, akí sú ľudia neporiadni keď po sebe neupratujú ani smeti ani "hojenka", ako ľuď - bábatko - vznikol zo semienka v mamininom brušku, keď jej ho tam tatinko zasial /pri debate, ako sa tam semienko dostane odkiaľ a čím - kadiaľ ide - či ústami či ktorou dierkou sme skončili vetou: ,,vysvetlím ti to keď trošku vyrastieš a o týždeň tú otázku skúšali na tata/, potom mi vysvetľujú aké ťažké je byť dieťaťom a úprimne im veľmi dobre rozumiem. Páči sa mi keď vravia, že ľudia nemajú byť pri sebe ak kvôli sebe plačú a kričia, chápu tak dobre aj to čo nepoviem. Je zázrak, že sú tak empatické a že prijali môjho priateľa ako svojho priateľa :) bez toho aby riešili otázku, ,,chce vyšupnúť môjho tatina, či?" Vedia, koho si chcú zobrať za muža keď budú veľké. Vedia mi povedať rázne NIE aj rázne ÁNO. Ale hlavne dokážu ma rozosmiať tak, ako to nedokáže nik iný. Nechápala som akú úžasnú moc majú deti, než som ich nemala. Podstatné je asi pri výchove nezabudnúť, že aj my sme boli deti a smiať sa ich smiechom. Vidieť občas ich očami. Svet je potom krajší a ako som vravela na začiatku - pracovný týždeň sa dá prijať s úsmevom a myšlienkou na ne.

Stanislava Mrázová

Stanislava Mrázová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý verí, že najväčšia moc človeka, je slobodná vôľa.Že myšlienka tvorí a nič v živote, nie je isté. Som viac realistická ako pozitívna..ale verím, že realita má ešte stále viac pozitív ako tápania v sivej. Stále od začiatku a stále neústupčivo začínam veriť v človeka a pokaždé keď padnem, to skúšam znovu..veď predsalen som človekom a mám tú moc, vždy sa rozhodnúť. Zoznam autorových rubrík:  detskými očami - rozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu