reklama

Úcta k našim otcom, viera v ich silu a v to, že sú dokonalí

Napísala som toho veľa, povedala ešte viac. Spomínala chyby a nedostatky, vyčítala životné omyly. Z pohľadu dieťaťa vnímané ako neodpustiteľné. Prečo? Pre lásku k Tebe a pre túžbu byť ako Ty. Preto vidieť veci, ktoré Ťa robia nedokonalým sú tak ťažko akceptovateľné. Otcom odpúšťame tisíckrát a vždy znova a tak ako oni nás aj my ich dvíhame zo zeme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

KU DŇU OTCOV – DETÍ A K DRUHÉMU JÚNU 

Pred mesiacom som pozerala dlhý dokument o planéte Jupiter. Fascinuje ma. Je mojou najobľúbenejšou planétou od kedy som zistila ako funguje jej ,,život". Je záhadná a svojim spôsobom živšia ako živá. Všimli ste si niekedy, že búrka sa správa ako živý organizmus? Konkrétne táto planéta je akoby tvorená z búrkových pásiem, v strede ktorých je oko. Okolo tohto oka rotujú búrkové oblaky rýchlosťou, ktorú si nedokážeme predstaviť. Rozšľahala by nám tvár a dotrhala nás na kúsky. Pôsobí monumentálne, mocne, divoko, rozhárane, nezmieriteľne, obdivuhodne, poeticky s ,,rétorikou" dotýkajúcou sa duše - dokázala by som na jeho obraz pozerať hodiny a stále byť fascinovaná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri pohľade naň myslím na Teba. Si môj Jupiter. Srdcom rebel, navonok usporiadaný, duševne rozháraný, neustále vedieš vnútorné boje, vedie Ťa nepokoj, nestálosť, naliehavosť a búrky. Som hrdá, že mám veľa Tvojich vlastností a som rada, že sú nazývané tými ,,najhoršími". Zdedila som vnútorný nepokoj, nestálosť a nie vždy opodstatnené nadšenie. Nervozitu v nevhodných momentoch, citovú uzavretosť. Zdedila som Tvoje oči, ústa, dlhé dlane a pekné ruky. Zdedila som vieru a túžbu môcť byť na pár dní slimákom. Môcť sa schovať do ulity a oddýchnuť si od ľudí. Zdedila som vôľu pomáhať, vzťah k rozdielnym a tým, ktorí sú na hranici spoločnosti. Naučila som sa dotýkať vecí, ktoré nie sú vždy po vôli iným. Zdedila som schopnosť hovoriť aj o tom, o čom viem h.... :) ,,hodne". Dobrú rétoriku a otravné vysvetľovanie nepodstatných myšlienok, ktoré sú pre nás životodarné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je deň matiek, je deň detí, je deň volov aj deň daňovej slobody. Pre mňa je však častejšie ako raz za rok deň otcov. Vieš o svojich chybách - ja viem o svojich. O tých sme už nahovorili dosť. Máš také šťastie v živote ako málo kto, dostávaš neustále ďalšie šance - no úctu, obdiv a vďaku si si vybudoval tvrdou prácou. Práve dnes som si uvedomila, že pred jedenástimi rokmi si sedel v týchto časoch v člne, na nohách si mal gumáky, na sebe oranžovú reflexnú vestu a člnkoval si po Morave, hľadal si ľudí a zvieratá, zabezpečoval bezpečie pre ľudí, vieš konať. Vieš stavať mosty a rovnako dobre ich vieš búrať. Hľadať a pomáhať - ničiť a odstrkovať. Sú veci na ktoré nikdy nezabudnem a som hrdá. Máš za sebou veľa dobrých aj zlých rokov. Máš krásne vnúčatá a deti, ktoré Ťa ľúbia. Nie vždy dokonalé dcéry, no milujúce dni svojho života. Prežívaš a žiješ dobrý život, napriek zlým rokom. Zapamätaj si, že pre dcéry svojich otcov je otec tým najdokonalejším mužom života a nech spraví čokoľvek vždy je cesta späť. Vždy. Ďakujem Ti za každý deň môjho života, ďakujem Ti za naše chvíle, ďakujem, že boli časy, keď si ma každý deň rozosmieval, ďakujem, že si mi pripomenul aký dôležitý je aj pre moje deti ich otec, ďakujem za to aká som, ďakujem že Ty a mamina ste mi zabezpečili bezpečie, v krásnom prostredí, že ste mi dali domov, bohatstvo bez peňazí aj s nimi, že ste mi vysvetlili prečo chrobák na dlani je lepší ako chrobák v hlave, prečo nevadí keď je vrabec na streche a nie v hrsti a prečo je tak dôležité aby našim cieľom bolo, stať sa dobrým človekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ĽÚBIM ŤA

Stanislava Mrázová

Stanislava Mrázová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý verí, že najväčšia moc človeka, je slobodná vôľa.Že myšlienka tvorí a nič v živote, nie je isté. Som viac realistická ako pozitívna..ale verím, že realita má ešte stále viac pozitív ako tápania v sivej. Stále od začiatku a stále neústupčivo začínam veriť v človeka a pokaždé keď padnem, to skúšam znovu..veď predsalen som človekom a mám tú moc, vždy sa rozhodnúť. Zoznam autorových rubrík:  detskými očami - rozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu